טיפים לצביעת אביזרים מעץ

טיפים לצביעת אביזרים מעץ

אלו יכולים להיות רהיטים משומשים שאתם רוצים לחדש ולהפיח בהם חיים וזו יכולה להיות הפרגולה שכבר שנים מחכה לריענון, אלו יכולים להיות חלונות שאתם רוצים לשנות את המראה שלהם ואלו יכולים להיות אביזרים חדשים מעץ מכל סוג שהוא, אם אתם רוצים לצבוע אותם, אין שום סיבה שלא תעשו את זה לבד.

צביעת אביזרים מעץ דורשת תשומת לב לכמה דברים , דורשת תכנון מוקדם והתוצאה יכולה להיות לא פחות ממדהימה. אז הנה כמה טיפים על צבעים לעץ ועל צביעה של פריטים שונים מעץ.

הכנת הפריט לצביעה

לא משנה איזה פריט זה, הוא צריך לעבור הכנה כדי שניתן יהיה להתחיל לעבוד עליו. חשוב לשלוף ממנו מסמרים ישנים, ידיות שיש עליו או כל דבר אחר שבולט ממנו. אם יש עליו שאריות צבע (וסביר שיש) צריך להסיר אותם באמצעות שפכטל. בשלב הבא צריך לסתום חורים שיש בעץ באמצעות חומר מילוי, ליישר את חומר המילוי ולוודא שהוא לא בולט ואם כן, ליישר עם שפכטל. בסופו של דבר צריך לשייף עם נייר שיוף ולוודא שאין שום בליטות.

בחירת הגימור

יש כמה אפשרויות של צבעים לעץ וכל אחת מהן תיתן תוצאה אחרת. אתם צריכים לבחור איך ייראה הגימור ולהחליט באיזה סוג של צבע אתם רוצים לצבוע. האפשרות הראשונה היא צביעה בלכה שקופה, צביעה שהתוצאה שלה תהיה שמירה על המראה הטבעי של העץ והמראה יהיה משי או מט. אפשרות שנייה היא צבע שנחשב לשקוף חלקית, מה שאומר שיישמר המראה הטבעי של העץ אבל לא הצבע המקורי מכיוון שהוא יקבל גוון חדש. אפשרות שלישית היא צביעה בצבע אטום ששומר על הטקסטורה אבל לא משאיר לעץ את מראהו הטבעי.

בחירת צבע פריימר

צבע פריימר הוא צבע בסיס ועליו מוסיפים עוד שכבה של צבע ופריימר על בסיס שמן עמיד יותר לאורך זמן אך נוטה יותר להיסדק ולכן מתאים יותר לצביעת אביזרים מעץ שמיועדים לתוך הבית. לפריטים שיעמדו מחוץ לבית עדיף פריימר על בסיס מים שנוטה פחות להיסדק.

אמצעי צביעה ביחס לגודל שטח הצביעה

יש שיטות שונות של צביעה ואמצעים שונים בהם מברשת, רולר, פד מקצועי או התזה וההחלטה על אמצעי הצביעה צריכה להיות בעיקר בהתאם לשטח הצביעה. צביעה במברשת לצורך העניין מאפשרת דיוק גבוה יחסית וניתן לעשות שימוש בכמות קטנה יותר של צבע ולתת תשומת לב לפרטים קטנים כמו גם ליצור אפקטים שונים. היא מתאימה בעיקר למשטחי עץ קטנים.  לעומתה צביעה ברולר מתאימה לשטחים גדולים יותר ואם מדובר על שטח משמעותי כמו דק, כדאי לצבוע בשיטת ההתזה שבה מרססים את השטח בצבע מה שיהיה מהיר יותר ויאפשר צביעה אחידה.

לא בטוחים במשהו? תתייעצו. חבל שתבזבזו צבע ואנרגיות ועדיף שתשאלו מומחה בתחום רגע לפני שאתם מפשילים שרוולים ומתחילים.

כתיבת תגובה